נעצרו חשודים בהונאת הביטוח הלאומי במיליוני שקלים

בנצי לייזרוביץ No Comments on נעצרו חשודים בהונאת הביטוח הלאומי במיליוני שקלים

המשטרה עצרה הבוקר חשודים בהונאת הביטוח הלאומי בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח במשך השנים האחרונות

צילום: דוברות המשטרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הותר לפרסום: הבוקר (שלישי) פשטו בלשים וחוקרים של מחוז ירושלים וחוקרים של אגף חקירות בביטוח הלאומי על משרדיהם ובתיהם של חשודים בביצוע עבירות הונאת כספי ציבור בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח במשך השנים האחרונות. החשודים הועברו לחקירה במשרדי מפלג ההונאה שביחידה המרכזית ירושלים.

במשך חודשים ארוכים התנהל מעקב ואיסוף חומרים ומידע על החשודים על ידי אגף החקירות של הביטוח הלאומי והועבר אל מפלג ההונאה של היחידה המרכזית וחוליית חילוט אכיפה כלכלית במחוז ירושלים של המשטרה שפתחו בחקירה סמויה בשת"פ עם אגף חקירות בביטוח הלאומי. הבוקר הפכה החקירה לגלויה, עת פשטו כ-70 שוטרים על בתיהם ומשרדיהם של חשודים רבים, המעורבים על-פי החשד בעבירות הונאה בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח מכספי ציבור, תוך הצגת מצגי שווא, זיוף מסמכים ומסירת מידע כוזב.

החשודים שנעצרו הבוקר, ביניהם בעליהם ועובדיהם של משרד הטוען שמסייע בתחום הגשת תביעות נכות לביטוח לאומי ואנשי מקצוע נוספים, הועברו לחקירה משותפת של מפלג הונאה ימ"ר ירושלים ונציגי אגף חקירות בביטוח הלאומי. בהתאם להתפתחויות החקירה, יובאו מי מהמעורבים לדיון בפני בימ"ש במהלך היום. כמו כן בכוונת המשטרה לפעול לחילוטם של רכוש ונכסים שנתפסו עד כה ובהמשך, כחלק מהליך אכיפה כלכלית כנגד מי מהמעורבים.

קצין חקירות מפלג הונאה ימ"ר ירושלים, פקד יבגני ברוורמן | צילום: דוברות המשטרה
video
play-sharp-fill

הביטוח הלאומי, כחלק מצמצום הבירוקרטיה והרצון לייעל את השירות לאזרח ובדגש על נכויות ילדים, קידם הקלות בהליך על-פיו לא נדרש במקרים רבים הגעה של ילד עם מוגבלות לוועדה רפואית, אלא בהתבסס על מסמכים רפואיים רשמיים מרופא ומרפאה מוסמכים המפרטים את מצבו של הילד והכרה בקריטריונים המזכים בקצבה.

כאמור, במהלך השנה החולפת גילו חוקרי אגף החקירות של הביטוח הלאומי מספר רב של בקשות להכרה בנכות לקטינים שהתקבלו במוסד והיו בעלות מאפיינים דומים ומחשידים. בעקבות כך החלה החקירה הסמויה בשת"פ עם מפלג ההונאה של משטרת ירושלים. במהלך החקירה הסמויה אותרו מאות בקשות, שעל-פי החשד בוצע בהן שימוש במסמכים מזויפים ושהוגשו לסניפים השונים של המוסד. עוד עלה בחקירה כי במקרים רבים הוגשו בקשות עבור שני ילדים מאותן המשפחות, וזאת על-פי החשד, במטרה להגדיל את תשלומי הקצבאות החודשיות. התשלומים כתוצאה ממעשי הונאה נאמדים על עשרות מיליוני שקלים ואף יותר.

על-פי ממצאי החקירה הסמויה, משרדים הממוקמים במרכז ובצפון הארץ, הפעילו בין היתר, עסקנים בקרב הציבור בהבטחה למשפחות כי ידאגו עבורן לתשלומי קצבאות מכובדים. בתמורה לכך, נדרשו אותן משפחות לוותר מראש על סכום הכסף שייזקף לזכותן רטרואקטיבית עם קבלת ההכרה ע"י הביטוח הלאומי, קרי – עשרות אלפי ש"ח לכל מקרה שנידון.

במשטרה וביטוח הלאומי אומרים כי ממצאי החקירה הסמויה חשפו ניצול ציני ועברייני של הקלות לציבור, הקשורות להליכי קבלת הכרה בנכות לילדים ונועדה להטיב עם האזרחים ומשפחות נזקקות. מעשי המרמה המיוחסים לחשודים הביאו להוצאת מיליוני שקלים מקופת המוסד על חשבון כספי הציבור ומי שבפועל באמת זקוק לסיוע ומטפל בילדים עם מוגבלות. מדובר בחקירה מורכבת שנמצאת בתחילתה לאחר שלבי איסוף עד כה.

מהביטוח הלאומי נמסר: ״הביטוח הלאומי עושה מאמצים רבים לטובת צמצום בירוקרטיה, שירותיות והסתמכות על גורמי רפואה מקצועיים מבלי לטרטר אזרחים לוועדות הרפואיות. נדרשת אחריות ציבורית כוללת ומידה של ערבות הדדית כדי להבין שכל ניסיון מרמה שכזה פוגע בנזקק, בנכה, במשפחות שצריכות סיוע – ומדובר בפשע פלילי, חברתי ומוסרי גם כלפיהם. הביטוח הלאומי ואגף החקירות יחד עם משטרת ישראל ימשיכו לעבוד יחד, מתוך אחריות חברתית, כדי לעצור את המבקשים להרע ולהזיק ולוודא שהקצבאות יגיעו למי שבאמת ובתמים זקוק לכך".



0 תגובות